Δεν θα σφυρίξει το τρένο στον άξονα Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων-Καλαμπάκας

Δεν θα σφυρίξει τελικά το τρένο στην Ήπειρο, αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν άναψε το «πράσινο φως» για το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής: Ηγουμενίτσα-Ιωάννινα-Καλαμπάκα!
Έτσι, ενώ η Κομισιόν ενέκρινε 512 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση του Σιδηροδρομικού ΠΑΘΕΠ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι-Προμαχώνας), η μελέτη που αφορά την περιοχή μας, κόστους 16 εκατ. ευρώ κόπηκε στην αξιολόγηση κι έτσι δεν θα προχωρήσει η χρηματοδότησή της τουλάχιστον από το τρέχον πρόγραμμα.
Ενδέχεται όμως τα κονδύλια αυτά να ενταχθούν στο νέο ΕΣΠΑ 2014 – 2020.
Έτσι λοιπόν χάθηκε μια πολύ καλή ευκαιρία να προχωρήσει άμεσα η σιδηροδρομική σύνδεση της περιοχής, η οποία θα έδινε μια επιπλέον ανάπτυξη στις οδικές μεταφορές, μετά την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού, και την υπό κατασκευή Ιόνια Οδό, αλλά και τον Ε-65.
Το πρόγραμμα CEF
Η χρηματοδότηση των έργων από το πρόγραμμα CEF (Συνδέοντας την Ευρώπη) φέρνει στην Ελλάδα δύο σημαντικά καλά νέα. Το πρώτο, όπως αναφέρει το ypodomes.com, είναι πως η χώρα κερδίζει χρηματοδότηση ύψους 512 εκ. ευρώ. 299.805.394 εκ. ευρώ για το Τιθορέα-Δομοκός και 212.089.770 για το Ροδοδάφνη -Ψαθόπυργος. Με αυτά τα χρήματα όχι μόνο εξασφαλίζεται η ολοκλήρωση των δυο κρίσιμων έργων, αλλά μπορεί και να επιταχυνθεί.
Το δεύτερο και ίσως σημαντικότερο είναι η ελάφρυνση του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 κατά το ίδιο ποσό (512 εκ. ευρώ) μιας και είναι γνωστό πως υπάρχει ένα μεγάλο overbooking που θα οδηγούσε μαθηματικά σε περικοπή αρκετών έργων. Τα δυο παραπάνω έργα ήταν έργα-γέφυρες με χρηματοδότηση και από το ΕΣΠΑ 2007-2013 και το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Το Συνδέοντας την Ευρώπη ενέκρινε όμως εκτός από τα δυο παραπάνω έργα και δυο μελέτες για μία νέα σιδηροδρομική γραμμή που παρακάμπτει τον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκη-Προμαχώνα.
Πρόκειται για τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Νέα Καρβάλη-Ξάνθη που αποτελεί τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας (στο ανατολικό τμήμα της) Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.
Οι 2 μελέτες που εγκρίθηκαν ήταν για το έργο: Θεσσαλονίκη-Αμφίπολη-Νέα Καρβάλη με κόστος 3,8 εκ. ευρώ (χρηματοδότηση 1,9εκ.ευρώ) και Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης με κόστος 2 εκ. ευρώ (χρηματοδότηση 1εκ.ευρώ).
Με αυτό το δεδομένο και με την ενεργοποίηση των μελετών στο υπόλοιπο τμήμα της Ανατολικής Εγνατίας ανοίγει πλέον διάπλατα ο δρόμος για την υλοποίηση της πιθανότατα μέχρι το 2022.

Δεν υπάρχουν σχόλια: