Πανελλήνιο βραβείο λογοτεχνίας για το 2016 στον Θεσπρωτό π. Ηλία Μάκο

Από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών στην κατηγορία "Χρονικό-Μαρτυρία"
Το Β΄ πανελλήνιο βραβείο λογοτεχνίας στην κατηγορία "Χρονικό-Μαρτυρία" δόθηκε για το 2016 από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών στο κείμενο του π. Ηλία Μάκου (πρεσβύτερου-θεολόγου) "Γυρεύοντας τον παππού και τη γιαγιά". 
 Η κριτική επιτροπή, που αξιολόγησε τα έργα, στα πλαίσια πανελλήνιου και παγκύπριου διαγωνισμού του έτους 2016, αποτελούνταν από τον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών Λευτέρη Β. Τζόκα, τον πρώην γενικό γραμματέα της Ένωσης Δημήτρη Παπαδημητρίου και τον τ. σχ. σύμβουλο και συγγραφέα Χρήστο Γκόντζο, τακτικό μέλος της Ένωσης. 

Το χρονικό μαρτυρία του π. Ηλία Μάκου, αναφέρεται στα βιώματά του από τον ανεκτίμητο ρόλο του παππού και της γιαγιάς του (γονιών του πατέρα του), που έχουν πεθάνει εδώ και χρόνια, στη ζωή του. 
Επιδιώκει μέσα από συγκεκριμένες αναφορές να εκφράσει γενικά την αγάπη που έχουν μέσα τους ο παππούς και η γιαγιά για τας εγγόνια τους, μια αγάπη, που είναι πραγματικά ανεξάντλητη και αναντικατάστατη για το παιδί. 
Μεταξύ άλλων σημειώνει ο π. Ηλίας Μάκος στη βραβευμένη μαρτυρία του: "Κοιτώ, εδώ, στον τόσο γνώριμο και αγαπημένο χώρο του σπιτιού τους, ψάχνοντας τον παππού μου και τη γιαγιά μου. Και μερικές φορές νομίζω (ψευδαίσθηση νάναι;) πως τους βλέπω με τα μάτια μου. Λεπτούς, με ρυτιδιασμένα πρόσωπα και άσπρα μαλλιά. Άλλες φορές μου έρχονται στο μυαλό οι ατέλειωτες εκείνες ώρες, που έζησα μαζί τους. Πόσο μου λείπουν αυτές οι στιγμές...". 
Αλλού τονίζει: 
"Αξέχαστη είσαι, γιαγιούλα μου, γιατί σήκωσες αδιαμαρτύρητα το φορτίο των παθών και των ιδιοτροπιών μου. Πληγώθηκες από τα λάθη μου. Έκλαψες για τις πτώσεις μου. Έγινες μάρτυρας των αναστεναγμών μου. Άκουσες τους πόθους μου και συμμερίστηκες τα όνειρά μου. Έσταξες το βάλσαμο της παρηγοριάς μέσα μου. Η αναπόληση της γλυκιάς θωριάς σου κάνει μια νοσταλγία να αργοκυλάει στο αίμα μου και το είναι μου να σπαράσσει. Δυναμώνει το πνεύμα μου και με βυθίζει στο βάθος του ατέρμονος κόσμου σου, όπου ακτινοβολεί η φεγγοβολή της αθανασίας". 


Δεν υπάρχουν σχόλια: